În data de 14 mai 2015 în incinta Liceului Teoretic"I. L. Caragiale" a fost organizată instruirea Consiliului de Administrație a instituției școlare și părților interesate din cadrul proiectului "ȘCOALA MEA", la care Primăria orașului Orhei este parte.
În cadrul instruirii au fost abordate așa aspecte ca:
- inițiativa "ȘCOALA MEA" și rezultatele obținute în 2014;
- componentele inițiativei și rolul Consiliului de Administrație/coaliție locală;
- utilizarea ScoalaMea.md;
- implementarea Fișelor de Raportare;
- organizarea Audierii Publice pe marginea bugetului școlii.
Moldova a optat să fie parte a Parteneriatului Global pentru Responsabilizare Socială (GPSA) al Băncii Mondiale – coaliție multipartită globală, din care fac parte donatori, guverne și organizații ale societății civile din decembrie 2012.
GPSA are drept scop de a contribui la îmbunătățirea rezultatelor proceselor de dezvoltare la nivel de țări membre, prin consolidarea capacităților de participare, implicare și oferire de reacții/răspunsuri de către cetățeni.
Filosofia inițiativei – o școală mai bună pentru o țară mai bună.
Aceasta presupune faptul că elevii, alți actori din localitate, care astăzi vor fi implicați în viața școlii, mâine vor fi cetățeni activi în comunitatea lor și în țara lor.
Prin implementarea inițiativei "ȘCOALA MEA" se abilitează un dialog informat privitor reforma sectorului educațional, calitatea serviciilor și prioritățile de dezvoltare ale școlilor primare, secundar generale și liceale. Prin activitățile organizate se încurajează cetățenii să contribuie, împreună cu autoritățile naționale, regionale și centrale, la promovarea unor politici educaționale responsabile, incluzive și bazate pe evidențe, precum și se facilitează un mediu în care inițiativele de responsabilizare socială prosperă și se dezvoltă.
Este de menționat că perioada de implementare a proiectului este decembrie 2013 – decembrie 2018 în care sunt implicate 100 de instituții școlare beneficiare.
Această inițiativă este o premieră pentru Moldova, necesară pentru ca părinții și elevii să se implice activ în discuții privitor resursele financiare disponibile instituției de învățământ.