Ro      Ru

 


Prima pagină  »  ȘTIRI ȘI EVENIMENTE  »  Anunțuri
Anunțuri
Dările de seamă pentru perioadele fiscale începând cu 1 ianuarie 2023 se vor prezenta doar în mod electronic
Publicat: 09.01.2023   

Începând cu 1 ianuarie 2023, dările de seamă fiscale se prezintă doar în mod electronic, de către toți contribuabilii (persoanele juridice sau persoane fizice care desfășoară activitatea de întreprinzător sau profesională), indiferent de numărul de salariați, precum și persoanele fizice rezidente care direcţionează un cuantum procentual din impozitul pe venit calculat anual la buget, conform prevederilor Legii nr.356/2022.

Dările de seamă se vor prezenta în mod electronic obligatoriu aferent perioadelor fiscale începând cu 1 ianuarie 2023.
Excepție sunt persoanele fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător și nu desemnează 2% impozitul pe venit, iar prezentarea dărilor de seamă utilizând metodele automatizate de raportare electronică este la alegere.
În acest sens, pentru a vă asigura că puteți depune dările de seamă fiscale, în mod electronic, urmează să parcurgeți următorii pași:
 
1. Să obțineți semnătura electronică
 
Pentru a prezenta declarațiile prin metode automatizate de raportare electronică, este nevoie ca persoana să dețină semnătură electronică sau mobilă, aceasta fiind emisă de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.
Procesul de solicitare și obținere a semnăturii electronice este specific fiecărui prestator de servicii de certificare, în parte, și poate fi consultat pe paginile oficiale ale acestora. 
 
Semnătura electronică poate fi obținută de la următorii prestatori de servicii de certificare:
 
1) I.P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”, accesează aici
2) I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”, accesează aici
3) I.M. Orange Moldova S.A., accesează aici
4) I.M. Moldcell S.A., accesează aici
5) I.P. Agenția Servicii Publice, accesează aici.
 
2. Să vă logați în Cabinetul personal al contribuabilului pe pagina-web a Serviciului Fiscal de Stat sfs.md
 
Contribuabilul beneficiază de acces la serviciile fiscale electronice prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului” (SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”), accesibil pe portalul www.sfs.md, cu titlu gratuit și în mod automatizat. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.
 

Atenție! După autentificarea în sistem se vor accepta „Termenii și condițiile de utilizare” și se vor completa date de contact veridice. Astfel, după salvarea acestora, va fi necesară accesarea link-ului recepționat pe poșta electronică indicată.

Sistemul în mod automatizat identifică persoanele fizice care desfășoară diverse activități de întreprinzător, precum și entitățile la care titularul contului de utilizator este înregistrat ca administrator și reflectă lista acestora în compartimentul „Companii”, precum și atribuie rolul de administrator. 
 
Pentru contribuabilii ce dețin companii, la această etapă este necesară semnarea „Regulamentului de utilizare a serviciilor fiscale electronice”. Se selectează compania și se accesează rolul pentru care este necesară semnarea Regulamentului, fișierul va conține datele entității și a titularului contului de utilizator și se va deschide pentru vizualizare.
 
 
Ulterior, se va accesa opțiunea „Acceptare”, pentru efectuarea procedurii de semnare electronică a documentului, drept dovadă a semnării tuturor obligațiilor stabilite în Regulament.
 
Atenție! Recomandăm efectuarea Pașilor 1 și 2 până la momentul survenirii obligației de prezentare a 
dării de seamă fiscală.
 
3. Prezentarea online a dărilor de seamă
 
În funcție de impozitele și taxele pe care urmează să le achite contribuabilul, precum și termenul de rezentare a declarației, după efectuarea pașilor 1 și 2, se va accesa serviciul Declarație electronică din Cabinetul personal al contribuabilului. 
 
 
Pentru crearea unei declaraţii, contribuabilul tastează butonul „Declarație nouă”.
 
 
Din lista categoriilor de formulare disponibile pentru a fi prezentate online de către contribuabili, se va selecta darea de seamă fiscală/declarația ce urmează a fi prezentată. 
 
 
Documentul se va completa cu informațiile necesare conform instrucțiunii de completare, se va salva, semna și expedia.
La acceptarea declarațiilor, automat este recepționată Recipisa, care conține un număr de înregistrare în sistem. După acceptare, declarația nu mai poate fi modificată sau ștearsă din sistem.
 
Pentru mai multe detalii poate fi accesat Ghidul de utilizare a Cabinetului personal al contribuabilului sau Ghidul de utilizare a serviciului Declarație electronică, care poate fi accesat din rubrica „Ajutor” din cadrul sistemului.
 
Informații suplimentare la subiectul în cauză pot fi obținute prin apelarea Centrului unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat, la numărul de telefon 080001525 (apel gratuit) sau la Direcții deservire fiscală.

 



Alte Anunțuri

Publicat: 23.04.2025   
Accesări: 21
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 24.04.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 22.04.2025   
Accesări: 41
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 23.04.2025-25.04.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 17.04.2025   
Accesări: 162
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 22.04.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 15.04.2025   
Accesări: 228
Stimați locuitori și oaspeți ai municipiului Orhei, conform dispoziției nr.145 din 15.04.2025, în scopul asigurării condițiilor de securitate a circulației rutiere şi bunei desfăşurări a Târgului de Paști 2025, Citeşte mai mult...
Publicat: 07.04.2025   
Accesări: 434
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 09.04.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 04.04.2025   
Accesări: 514
Stimați locuitori și oaspeți ai municipiului Orhei, conform dispoziției nr.138 din 03.04.2025, în scopul asigurării securității circulației pietonale în cadrul desfăşurării acțiunilor culturale consacrate Zilei comemorării a 81 ani de la eliberarea oraşului Orhei de sub ocupația fascistă, Citeşte mai mult...
Publicat: 30.03.2025   
Accesări: 668
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 31.03.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 25.03.2025   
Accesări: 675
În legătură cu necesitatea efectuării lucrărilor de verificarea la etanşeitate a conductei de gaze de Pjoasă, vă informăm că de pe data de 26 martie 2025 în intervalul orelor 08°°-17°°, va fi sistată livrarea gazelor la 30 consumatori casnici de pe str. Unirii 152, mun. Orhei. Citeşte mai mult...
Publicat: 19.03.2025   
Accesări: 1033
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 20.03.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 18.03.2025   
Accesări: 1225
În temeiul art. 10, art.118-126 din Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116 din 19.07.2018; art.16 alin. (1), (2), (3), (5), (6), art.18, art.26 alin.(1), art.29, art.32, alin.(1), art.39 din Legea nr. 436 din 28.12.2006 privind administrația publică locală; Legea nr.239 din 13.11.2008 privind transparența în procesul decizional; Regulamentul privind constituirea și funcționarea Consiliului municipal Orhei, cu modificările și completările ulterioare, primarul municipiului Orhei, dispune: Citeşte mai mult...
Publicat: 12.03.2025   
Accesări: 1235
Stimați locuitori ai Municipiului Orhei, conform dispoziției primarului municipiului Orhei nr.89 din 12.03.2025, Citeşte mai mult...
Publicat: 11.03.2025   
Accesări: 994
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 12.03.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 11.03.2025   
Accesări: 969
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 11.03.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 06.03.2025   
Accesări: 1074
Agenția Teritorială Centru a Companiei Naționale de Asigurări în Medicină (CNAM) aduce la cunoștință faptul că, pînă la data de 31 martie 2025, inclusiv, sunt acordate facilități la achitarea primei de asigurare obligatorie de asistență medicală (AOAM) în sumă fixă, în temeiul prevederilor Legii fondurilor asigurării obligatorii de asistență medicală pe anul 2025 nr. 304 din 19.12.2024. Citeşte mai mult...
Publicat: 06.03.2025   
Accesări: 1007
Primăria municipiului Orhei amintește că arderea vegetației este interzisă! Citeşte mai mult...
Publicat: 06.03.2025   
Accesări: 1056
Întreprinderea Municipală "Hotel Codru" Orhei oferă spre chirie un spațiu cu o suprafață de 144 m², situat într-o zonă centrală a orașului, ideal pentru desfășurarea activităților comerciale. Citeşte mai mult...
Publicat: 06.03.2025   
Accesări: 919
Compania Națională de Asigurări în Medicină vine cu precizări privind modalitatea de achitare a primei de asigurare medicală în sumă fixă de către fondatorii de gospodării țărănești. Citeşte mai mult...
Publicat: 03.03.2025   
Accesări: 1007
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 04.03.2025: Citeşte mai mult...
Publicat: 28.02.2025   
Accesări: 1422
În temeiul art. 10, art.118-126 din Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116 din 19.07.2018; art.16 alin. (1), (2), (3), (5), (6), art.18, art.26 alin.(1), art.29, art.32, alin.(1), art.39 din Legea nr. 436 din 28.12.2006 privind administrația publică locală; Legea nr.239 din 13.11.2008 privind transparența în procesul decizional; Regulamentul privind constituirea și funcționarea Consiliului municipal Orhei, cu modificările și completările ulterioare, primarul municipiului Orhei, dispune: Citeşte mai mult...
Publicat: 25.02.2025   
Accesări: 1444
În conformitate cu prevederile pct. 86 al Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi de distribuţie a energiei electrice nr. 537/2020 din 24 decembrie 2020, Î.C.S. Premier Energy Distribution S.A. informează că, pe data de 26.02.2025: Citeşte mai mult...

1 - 20 din 930

ORHEI ÎN IMAGINI
Vezi galeria foto
Ultima actualizare: Miercuri, 23 aprilie 2025
© 2025 Primaria orașului Orhei - Republica Moldova
Toate drepturile rezervate

 

PAGINA ÎN SUS

Total vizitatori unici: 64323   Total ieri: 1828   Total azi: 1271